Збираємо аудіосистему для автомобіля
Рівень комфорту в салоні автомобіля не в останню чергу залежить від аудіосистеми, яка виявиться затребуваною не тільки під час довгих поїздок, але і при зупинках.
Раніше збірка аудіосистеми була прерогативою майстрів, але у наш час всі сучасні автомобілі випускаються з аудиоподготовкой, при якій, в більшості випадків, є вже готові дроти, на які з'єднуються колонки і магнітола.
Складання аудіосистеми краще починати з вибору правильної цифровий магнітоли. Моделі бюджетної категорії мають функцію перемотування, порт USB для підключення цифрового носія, а також роз'єми для підключення двох широполосных колонок. Дуже часто подібні рішення водії встановлюють на робочі автомобілі або в разі обмеженого бюджету, так як це дозволяє буквально "за копійки" розширити функціонал машини і зробити процес водіння більш комфортним.
Моделі середньої вартості часто схожі на класичні магнітоли – мають знімну панель, джойстик управління, підсвічування, USB-порт і навіть вихід для підключення сабвуфера.
Моделі високої цінової категорії часто мають LED-екран з діагоналлю від 4 до 10 дюймів, на якому відображається практично все – від місцезнаходження машини з допомогою GPS і навігаційних функцій до можливості прослуховування музики і відео, а також, найчастіше, виходу в інтернет.
У свою чергу, такі пристрої будуть працювати під управлінням різних операційних систем, найчастіше вибір стоїть між WinCE і Android. Системи маю досить значущі відмінності один від одного:
- Android - максимально гнучка система, яка дозволяє встановлювати сторонні додатки, змінювати зовнішній вигляд інтерфейсу і ще безліч можливостей зверху. По суті, магнітола на андроїд є аналогом сучасного смартфона з великим екраном, який був перероблений для використання безпосередньо в автомобілі.
- WinCE - звична багатьом автомобілістам система, з досить простим і стабільним інтерфейсом, як правило віндовс встановлюється на пристрої, в першу чергу, орієнтовані на перегляд і прослуховування мультимедійних файлів, а також роботи необхідних в дорозі додатків. Магнітоли під управлінням WinCE мають більш низький цінник, ніж моделі на Андроїд, але при цьому володіють обмеженими можливостями.
Слідом потрібно визначитися з якісними динаміками. Недорогий і цілком добротної можна порахувати коаксіальну акустику, в якій використовується технологія «колонка в колонці», тобто високочастотний дифузор встановлюється в широкосмугову колонку. У часи, коли використовувались аналогові магнітоли з функцією реверсу, така схема показала себе з кращого боку, а з появою цифрових технологій і восье показала себе у всій красі!
Але якщо приориоритетным є наявність глибоких "низів", то краще вибирати компонентний тип акустики, в конструкції якої не менше двох пар колонок, кожна з яких здатна на генерацію звуку певної частоти – від низької до високої.
Обов'язково потрібно звернути увагу на підвіси колонок. Кращими можна порахувати паперові обважування, апріорі гарантують ідеальне звучання, але знайти такі моделі в наш час досить важко, а якщо і можливо, то їх вартість буде значно вище аналогів. Зараз же найкращим варіантом у співвідношенні ціна-якість є моделі де використовуються гумові обважування, таке рішення кілька погіршує якість звучання, в порівнянні з паперовими варіантами, але 99% середньостатистичних користувачів і зовсім не помітять ніякої різниці, так як свої корективи вносить акустичне оформлення салону автомобіля. З недоліків гуми можна відзначити те, що з роками вона зсихається. Вихід – періодичне змазування підвісів з допомогою силіконового крему, дана дія рекомендується проводити два або один раз на рік, наприклад, під час прибирання в автомобілі. Неможливо пройти повз ККД колонок, який вказується в параметрі "чутливість". Даний параметр повинен знаходитися на максимально високих значеннях, тобто перевищувати 80 дБ, а ось рівень резонансної частоти не повинен бути високим – не більше 70 Fs. Якщо ще й вихідна потужність колонок виявиться досить серйозною – від двох ватів і вище, а потужність сабвуфера буде не нижче 5 Вт, то цього буде цілком достатньо для будь-якого легкового авто.
Але як показує практика, варто вибирати моделі з достатнім запасом гучності і потужності. Таким чином система працює на межі значеннях, протягом тривалого часу, піддається досить сильному зносу, в результаті чого це може призводити до появи спотворень звуку або виходу пристрою з ладу.